04 February 2012

Mee lidi

Assalamualaikum dan salam pagi Sabtu.

Weweeeeee sonok gilersssss sebab weeekend ni cuti panjang.. Yang tak bestnya aku tak bole kemana-mana sebab hubby keje cam biasa minggu depan. Baru ajer berhasrat nak ajak dia pegi makan angin sampai kembung hahahaha.

Pagi ni aku buatkan breakfast mee lidi ngan air kopi untuk hubby atas permintaan dia. Memang feveret hubby ni. Kalau sepeket ni dia bole abeskan sorang ajer hahahah.

Mee lidi goreng


Mee goreng bodo ajer sebab tak ada sayur pun. Esbok dah kosong. Nak kene topup semula nih.

Bahan2:
-Mee lidi
-telur sebiji
-3 sudu cili kering

Cara-caranya:
-Didihkan air dalam kuali. Bila dah mendidih masukkan mee lidi dan biarkan lembut dalam 5 minit gitu. Angkat, jirus ngan air dan toskan.
-Sedikit minyak dalam kuali, dan masukkan cili kering. Goreng sehingga cili betul2 masak. Pecahkan telur. Letakkan serbuk perasa;garam/gula sket/ajinomoto/kicap.
-Kemudian masukkan mee lidi, gaul sebati dan angkat. Siap dahhhh!

Sape tak kenal mee lidi, sila angkat tangan laju-laju.
Tiap kali balik Kuantan, aku memang akan beli stock dalam 10 batang gitu. Tak mahal pun. Kalau beli dekat pasaraya PantaI Selamat/Eng Hong harganya baru singgit. Tapi kalau beli kat pasaraya Tunas Manja dia dah up smp RM1.20. Harus la aku beli yang murah kan....

Oke arrr....hubby dah pegi keje dengan kenyangnya. Aku plak nak bekpes donut hehehhe. Modern konon, melantak donut pepagi hahahahah.

1 comment:

  1. baru tau rupa mee lidi dalam packet, dulu masa dok Pekan, saya tak leh terima mee ni, mcm pelik, lama2 telan aje la, hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...