09 April 2012

Sakit kepala yang di sebabkan wiper kereta heh?



Assalamualaikum.

Sambil wat keje petang2 ni sambil tengok hujan kat luor yg lebat. Hermm kalau dah ujan ni, konpem petang kang jem. Kalau jem ajer ujan. Camno tu??? ;)

Teringat citer pasal jumaat lepas. Kebetulan petang jumaat tu hujan lebat. Ngam-ngam nak pukul 6 tu, hujan dh slow sket. Macam biasa, elok aje aku keluar dari parking, aku on kan la wiper kereta aku. Sekali 'krakkkkkk'. Hoh!!wiper aku tercabut woiiiii. Yang sebelah driver lak tu. Aku terus panik sambil duk memikir camne ni??? Nak berhenti kereta tengah banyak. Aku teruskan drive smbil cari tempat yg sesuwai tuk berhenti.

Dalam pada tu,aku kol hubby. (oppppps mntaak maap encik polis,saya terdesak u). Dia pun kebetulan baru sampai umah. Aku trrus citer kat dia dari a to z kat dia. Dia ngan selamba badak nye duk ckp,berhenti la kat tepi dulu. Pasang semula wiper tu. Aku ckp,mmg la tgh cr tmpt sesuwai nk berhenti. Aku ckp lagi yg aku x gheti nak pasang wiper tu. Dia suh aku tengok wiper kt sebelah tu wat contoh. 'hermmmm yea lah'.

Nasib baek ujan tak lebat masa aku duk menonggeng nak pasang wiper tu. Tapi kan.....uwaaaaaa x bole pon. Lama gak la aku duk try and error. Pon tetap x bole jugak. Makin bertingkat-tingkat kecuakan aku. Waktu tu terus rasaa cam,awat bodo sangat aku nih. Pasang wiper yg senang pun tak gheti. Dari cara hubby explain tu cam mudah aje.

Sambil tu aku pandang gak kiri kanan,kot2 ada jejakA ke jejaki  ker yg nak berhenti tolong. Harammmmmm tak ade. Penat mak posing seksi2 nyahhh sambil pegang wiper ngehehe.

Masuk kete,aku kol hubby semula. 'yanggggggggg....x bole pun.camne ni??? Hubby suh drive balik slow2 memandangkan ujan dah tak lebat. Ajer gilerrr nak bawak slow???? kang di buatnye tetibe ujan lebat, tak ke haru??? Harus la aku memecut.

Alhamdulillah smp umah dgn selamat. Walaupon ujan x lebat tp titisan air tu berjaya wat aku sakit kepala. Aku ni sensitip sket kalo tengah bawak kereta ada gangguan kat cermin. Memang migrain mudah datang menyerang. Kadang2 wiper yg bergerak tu pun memeningkan aku. Ntah hape-hape kan???

Sampai umah,keluar kereta terus tunjuk wiper yg tercabut tu kt hubby. 'lor.........mmg la x bole pasang yanggggg,dah patah'. *glrpppppp*. Maknanya buang masa aje la aku duk tertonggeng dlm keadaan seksi tadik???huh.

#malam tu,keluar pegi cari new wiper. Tukar sekali ngan lampu dalam kereta. Melayangggg namploh hinggit.

Posted via Blogaway

4 comments:

  1. salam dari oman ana, lama tak jenguk sini. sihat-sihat hendaknya.

    ReplyDelete
  2. Salam mala. Alhamdulillah. Sihat sokmo. Opppss sepatutnye terlebey sehat he he he. Terima kasih sebab sudi jenguk sini

    ReplyDelete
  3. haha..sama la kisahnya kita..sy ondaway nak gi keje tetiba wiper tercabut.dah ler hujan lebat.skang tgh park kat caltex.tgu hujan reda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...