04 December 2011

Buah markisa/buah susu/passion fruit

Assalamualaikum.

Aku dah pernah wat entry pasal buah markisa ni kat sini. Mengikut kata supplier markisa aku (niza) hehehehe, kat Tesco ada jual buah ni. So, kelmarin aku g Tesco Manjalara beli barang dapur sambil cari buah ni. Memang rezeki aku kot. Tinggal dalam 4 peket ajer kat tempat buah-buahan. Aku rembat 2 ajee sebab yang laen buruk sangat rupa parasnya. Dah kecut semacam aje.

Tak kisah la kan. Walau buruk rupa nya, janji isi buah nya sedapppp. Satu peket tu RM4.99. Satu peket dah selamat aku wat air jus.Dapat dalam sejag  Letak plak dalam peti sejuk....Ermmmm nyaman nye. Hubby yang tak suka buah tu pun bole terpengaruh nak minum hahahahha.

So, lepas ni kalau aku mengidam lagi, aku tau mana nak carik ;p

8 comments:

  1. bila ana kata markisa tu buah susu, masa entry dulu...ucu selalu teringat kawan masa sk.rendah..sebb rumah nenak dia dkt dgn sek. agama jadi masa rehat kami selalu ambik..buahnya sangat2 lebat...

    ReplyDelete
  2. Bestnye ucu.sy duk mncarik jgak kalau2 ade sedara mara yg tnm pokok ni.br belajar mkn tu yg excited lebih hihihi.

    ReplyDelete
  3. masa kecik2 je mkn buah ni, masa tu nenek ada tanam, best je mkn fresh dari pokok :)

    ReplyDelete
  4. errmmm sedap nyer....walaupun masam manis, buah ni tersangatlah sedap, buah ni Sha selalu beli buat stok ,mesti ada dalam peti ais selalu, sha selalu beli kat pasar jerr sekilo dalam RM6.. Buah ni mmg banyak khasiat terutamanya kalau ada darah tinggi. Yang pasti mak Sha dan makcik memang pemakan tegar buah markisa ni.skarg ni Sha tengok ramai dah jiran2 tanam terutama sekali bangsa cina. mana dah try buah ni pasti tahu khasiat nyerkan....errrmm dah terliur, terasa masam masam manis...hehehe

    ReplyDelete
  5. anamarza,
    sy tak penah plak jumpe pokok ni secara face to face ihhih.

    sha,
    tak ade plak jumpe kat pasar. tapi memang lagi murah la kan compare to pasaraya.memang betul, kawan2 chinese sy semua makan n suka buah ni. sy jer ketinggalan hahah.

    ReplyDelete
  6. Salam dan tumpang lalu dalm blog ini..sesiapa yang berminat nak beli buah makisar sekitar daerah batu pahat, johor..sila hubungi watshapp saya 0177952728..terima kasih..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...