28 June 2011

Asam Pedas Ikan

Salamz.

Malam Sabtu lepas, masa aku kuo nak g pasar malam ngan hubby, aku terpandang pokok kantan tuan umah aku.....Waaaaah!! meriah giler ngko.... Sampai dah kembang semangkuk gitu.
Meroyan kejap aku nengok bunga2 an nih...
Jadik nye di sebabkan godaan dari bunga kantan yang banyak tuh, terasa nak makan asam pedas terus. Jadiknya masa g pasar tu, aku dah siap2 beli ikan la. Nak wat asam pedas ni sedap kalao gunakan ikan segar. Daun kesum plak aku kutip kat umah makcik aku. X berbaloi nak beli sebab aku kan nak pakai sket ajeeee.

Pagi Ahad tu, masa tgh sidai kain kat luao aku nampak tuan umah aku tgh bagi kucing2 dia makan. Terus aku mintak nak amek sket dia punye bunga kantan. Actually, x yah mintak pon x pe sbb dia dah penah cakap. Nak ape2 amek ajer la ekekeke..Aku kan makhluk berhemah...Mintak ajer la. Bukan payah pun.

Bahan2 nak buat asam pedas pun dah ader..

Ape lagik??? Masak la.....
Siap dah menu tghr Ahad. ASAM PEDAS IKAN PELBAGAI JENIS wakakkaak....
Aku sumbangkan menu ni aje masa makan ramai2 bawah pokok. Jadik la kan?? Lebih baik badok dari kuda(statement laki aku yang aku guna pakai hikhikhik)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...