28 June 2011

SEAFOOD tomyam

Salam.......

Bagi aku untung sangat duk dekat area Sungai Buloh nih sebab sentiasa ader pasar malam. Dekat area umah aku nih, pasar malam ader tiap2 hari Isnin,selasa,khamis n sabtu. Ahad pulak pasar pagi. Memang syiok gileeee.Memang menjadi kegilaan aku la nak pegi tiap2 pasar malam. Sebab?? Macam2 adaaaaaaa (dah cam trademark astro laks).

Tapinyeeeee, hubby aku x suka. Dia kalau bole melarang keras aku pegi pasar malam setiap 4 hari tu... Dia bagi syarat kat aku, dalam seminggu aku cuma d benarkan pegi 2 kali ajer....Terpulang la kat aku nak pegi hari ape...Dasat kan??? Sampai cam gitu sekali dia kontrol aku....cetttttttt

Kebaikan di sebaliknya, duit aku n hubby bole la di kontrol. Nama jerk pegi pasar malam tau. Banyak jugak mende yang aku beli. And kempis jugak la poket kitorg nih.. Aku suka pegi bahagian sayuran sebab mcm2 ada tau....sayur2 kampung yang payah nak jumpe banyak d jual...Mana aku x menggila. Pucuk paku,kangkung,cendawan hutan,cendawan kukur n etc.

Buah plak banyak d jual secara longgok. Elok plak tuh....Kadang2 tu sekali beli abis sampai 30 hinggit.. Macam2 buah bole dapat.

Balik keje petang tadik, hajat hati nak ajak hubby g pasar malam beli ketam n ayam. Nak buat stock dalam peti. Plak tu aku cadang nak masak seafood tomyam tuk dinner malam nih. Tapinye....hubby kata biau dia sorang aje yg pegi beli... Aku duk umah prepare barang2 nak msak...Hampeh tul....saje la tuh x nak bagi aku ikut...hishhhhhhh

Sementara dia pegi beli barang, aku tumis ape yg patut. Lgipun bahan2 laen dah ader dalam peti. Kali nih aku cuba pakai perencah tomyam dari Thai. Ape ntah jenama nya, lupa lak.....kire ok la.Next time nak cube perencah laen plak.....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...