29 January 2012

Karnival Buku Karangkraf 2012

Assalamualaikum.

Semalam, aku berkesempatan pergi ke karnival buku di Sek 15, Shah Alam. Memang tiap2 tahun, aku akan alert tarikh tuk setiap pesta buku hehehhe. This year punye karnival memang agak besar dan meriah. And paling best banyak gileeeer buku2 yang di jual dengan harga murah....Kepada yang belum pergi tu masih ada masa lagi tuk pegi ni (di buka 9 pagi sehingga 9 malam)..Apalagi??? borongggggggggggg eh bukan...seraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang...!!!!

Sampai sini lebih kurang pukul 11 lbih.

Humangaih...mencabar betul nak cari parking. Semua penuh. Kitorang siap tawaf lagi beberapa kali. Last sekali aku suh hubby park kat atas divider cam kat atas. Dekat la sket nak berjalan ke karnival hehehe.
Booth tuk novelis Aisya Sofea.

Aku dah ada 2 buku dari novelis ni(Pn masterchef). Tapi beli lama dah. Kalau tak bole suh sign hehehe.

Booth novelis Shahriah penuh ngan gambar2 masa dia kat dalam masterchef.

Booth pakar motivasi Dr HM Tuah.

Satu yang aku perasan, tahun ni pihak Karangkraf sediakan booth untuk novelis2 yang dah lama mencipta nama. Senang sikit la kalau peminat2 nak mintak signature kan. Nak bergambar. 

Kaunter bayaran tak banyak yang di buka. Memang jenuh la beratur nak membayau.
Dekat khemah belakang cashier ni la, lambakan buku2 baru dan lama. Ada novel2 lama yang di jual dengan harga RM3/RM5/RM10. Untuk buku2 yang baru ada diskaun 25% dan 30%. Memang berbaloi baloi la..

Aku memang selalu tunggu time pesta buku baru beli majalah rasa ni. Murah sket hahahah.

Beli majalah rasa yang baru dapat hadiah ni sekali ngan eskrem. i loveee free gift hehehe

Ni la buku2 yang aku beli. 

Total tuk semua buku ni RM178 tapi setelah di diskaun kan jadi RM108 ajeeee...
Banyak jugak kan diskaun..I llikeee 10000x.
Bulan Apr ni insyaallah akan ada pesta buku antarabangsa di PWTC yang mana lagi banyak publisher yg akan ambil bahagian dan part paling best adalah diskaun yang di tawarkan.

Tapiiiii...aku kene warning ngan hubby.
/
/
/
/
dia suh aku abeskan dulu semua novel2 tahun lepas yang tak abes baca lagi.

11 buah buku novel yang aku kene abeskan sebelum bulan 4
 /
/
/

~pengsan~

Pesta buku antarabangsa punya pasal...aku sangggup.
Tapi kan....kalau aku cakap dah abeskan semua, bukan dia tau pun hehehhe (tipu sunat)

Aku tak pergi semua booth pun. Aku pegi terus cari ape yang aku nak. Kejar masa sebab hubby ada hal kul 2. Ngam2 kul 1 lebih aku dah siap menshopping. Tak larat la nak duk lama kat situ. Dah la panas, ditambah plak dengan orang ramai lagi panas rasa nya...Phewwwww..

**aku ada satu habit which is suka cium bau buku baru...~wangi~ hehehhe. lagi suka biler tengok buku tu berbalut ngan plastik...Ntah biler nak start baca pun tak tau. Sayang plak nak bukak plastik buku baru hahaha. 
Owhh skang ni aku tengah baca buku 'gemersik kalbu' yang tengah di tayangkan kat tv3 jam 7 mlm. Saje nak refresh balik citer ni. Last aku baca masa zaman sekolah dulu hehehhe. lama kan?

2 comments:

  1. borong skan nampak....
    ucu x sanggup pegi sbb dah tau mesti jem giler, lagi satu malas nk menapak jejauh dgn rakyat kt rmh ni yg akan lebih soping dari maknye...

    ReplyDelete
  2. kalo ikutkan mmg malas jugak nak pegi tempat yang ramai giler ngan orang2 ni. tapi duk mengenangkan ni ajer peluaang tuk shopping buku dengan diskaun hebak...gagahkan jugak la pegi mengharung hehehhe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...