14 January 2012

Kenapa lah malang tu tak berbau??

Assalamualaikum dan selamat pagi Sabtu.

Akhirnya baru ada kesempatan aku nak berceloteh kat blog sendiri. Bercakap pasal kerja memang selamanya tak akan habis. Kena pandai bahagi masa untuk update entri kat blog. Nanti kalau lama sangat tak update, mood pun dah kelaut. Silap2 blog pun bole terkubur macam tu ajer hikhikhik. Aku memang salute pada blogger2 yang rajin update entri. Dalam beberapa minggu ni, aku rajin wat blogwalking, baca entri orang. Sendiri punye entri m.a.l.a.s nak tulis. Banyak jer topik nak di update. Tapi tiap kali aku sign in blogger, dalam beberapa minit lepas tu, aku sign out. hahahhaha tetibe idea nak menulis ilang.

Oh...sebenarnya aku nak citer pasal kete aku yang telah berjaya di kemekkan oleh orang yang tak bertanggungjawab. Citer nye begini, Sabtu lepas aku keluar pegi avon kat Bandar Baru Sg Buloh. Ada la barang yang aku cari. Masa pegi tu, parking dekat2 dah penuh, jadik aku parking la jauh sikit depan bank. Tak lama pun aku masuk kedai tu. Lepas dapat barang yang aku hajatkan, aku balik la. Masa berjalan kat kete, dari jauh aku dah nampak kete aku kemek (pintu belakang sebelah driver).

Time tu aku cam dah blur... Eh!! biler masa plak aku kemekkan kete aku??? Aku tekan alarm, betul!!! kete kemek tu yang bunyik...Tetap tak puas ati. Aku pegi plak tengok nombor plat kete. Oiiii betul la kete aku. Tahap kekotoran giler tu pun dah menunjukkan kesahihan kete aku hahahahah.

Aku pandang kiri, kanan. Weh!! tak ader ker sesapa yang datang nak bagtau dia yang punye angkara?? Lama gak aku tunggu kat tepi kete tu. Adalah dalam 60 saat. Then, aku masuk kete. Ape aku nak buat ni?? Tetibeeee..jeng jeng jeng...aku terpikir 'ntah2 hubby yang kemekkan kete malam tadi? dia ader keluar jumpe kawan dia' (usaha tuk menafikan kemekkan tu berpunca dari aku).

Tapi bukan la aku terus kol dia, aku balik umah dulu sambil mencebik sepanjang jalan duk mengenangkan kete dah kemek. Sampai umah, aku kol hubby and soal siasat dia. Hubby kata mana ada.... Dia ngan kawan dia siap borak2 kat tepi kete. Kalau dah kemek mesti dia perasan. Dia kata mesti kemek tu jadi time aku kuo tadi. Aduyyyyyyyay...lagi la aku mencebikkk.

Melayang lagi la duit aku... Dah la baru ajer tukau tayar 4 biji hampir 2 ribu. Ni nak kene ketuk n cat semula plak kete. Adusssss... silap2 ni tak  sempat ujung bulan, duit dah kempis. Terpaksa la aku laki bini gigit tayar tu wat makan breakfast n tengahari wakakakakak


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...