06 July 2011

Part 1-Balik kampong

Salam...

Akhirnya kurang sikit kebizian aku di minggu2 reporting nih....bole la nak menghapdet blog yang macam dah bersawang nih ekekeke...

Aku saja jer nak citer pasal weekend minggu sudah...memang memenatkan dah di penuhi dengan aktiviti..Motif aku balik kampung sebab nak hadiri kenduri kawin kawan baek aku masa sekolah dulu. Kalau ikut perjanjian, aku akan balik ngan hubby petang hari sabtu n petang ahad nye balik ke kl semula..... Tapi di sebabkan kebijakkan aku yang tamak nak duduk rumah mak lama2....aku bgtau hubby x yah la dia balik....dah la dia memang keje hari sabtu....mesti dia penat....biau aku balik sorang ajeee.....

yesss!!!! aku dah dpt approval dengan syarat ader org yg teman aku balik kampung..hehehhe syarat yang sangat mudah bg aku...bisa di atur!! Aku ajak la 2 org mck aku(merangkap adik mak aku ler) n anak diorg. kire berlima la.Kan dah penuh kete aku...wahahahahha sonok2...

Kitorg bertolak dalam pukul 9 pagi...ader tragedi la plak masa on d way nak balik kuantan tu...x sampai suku perjalanan pun....tiba2 eby, anak cik noi aku nak muntah. tengah highway apekejadahnye aku nak berhenti kat tepi..cik noi aku bagi aje la plastik tuk anak dia muntah..penuh gak la satu beg plastik. kene cari tmpt berhenti ni.nak buang muntah dia..kalao x...silap haribulan aku plak yang muntah sebab bau masam....

eby ni jenis yg x bole naeek kenderaan tuk perjalanan jauh..kompem dia muntah punye....last trip aku balik ke kuantan dengan dia....aku ader belikan dia sepapan ubat tahan  muntah...nape dia x makan ek??

aku: eby x makan ubat tahan muntah ke cik noi??
cik noi: mana ader...ubat ko bagi dia tu dah abessss!!
aku: haaaaaaaaaaaaaaa?? dah abessss?? ubat tu kan sepapan?? camne bole abess?
cik noi: dia naek kete dari selayang ke gombak pun dia makan. abang ngan kakak dia sakit kepala..laju jer dia offer nak bagi ubat tu.....
aku: haaaaaaaaaaaaa??? patut la ubat tu abessss...ayoyoyo budak nih.....(rasa cam nak ikat jer dia kat atas bumbung kete) hehehhe

nak x nak terpaksa la aku bukak tingkap sebab satu kete dah bau masam eeeeuww..berhenti kat petronas besar kat bentong x silap aku... turun la diorg 4 beranak...mana yang nak cuci muntah la...nak g tandas la..nak beli kopok la...adussss..macam2 ragam.

Yang lawaknya, lepas dia muntah..ader hati plak tu dia nak suh mak dia beelikan kopok,donut wat bekalan dalam kete. Kebiasaan nya kalau lepas muntah mesti kite rasa lembik dan x bermaya kan?? adik sepupu aku x macam tu weh...lepas muntah dia punye selera makan lagi besau .Segala macam mende dia makan...Memang dia x muntah2 dah lepas tu.Elok aje makan ngan senang hati....Musyikil aku ngan spesies adik sepupu aku nih. X pe la...perjalanan lepas tu memang lancar sebab aku dah warning semua orang jgn nak buat aku berhenti lagik heheheh...alhamdulilah pukul 12.15 aku selamat sampai di KAMPUNG PANDAN 1 hehehe.

Ni dia PEMUNTAH YANG DIKEHENDAKI ekekekke


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...