06 October 2011

Dinner yang simple2 jeeeew ~ala2 roti subway gitu~

Assalamualaikum.

On da way balik keje semalam..puas aku memikio mende la nak masak malam nih. Walau bukan fulltime housewife pun, otak penat nak memikio nak masak ape... Buntu.....buntu...Patut la dedulu selalu gak dengar mak atau makcik aku merungut...'dah tak reti nak masak aper'...Biler dah kawen ni memang aku paham la perasaan mak and makcik aku hahahha.

So.....ape menu dinner malam ni???hehehhe mudah,simple dan mengenyangkan.oooppps tambah lagi satu, menggemukkan juga wakakakkaak.

Bahan-bahan nye ialahhhhhhhhhhhhhhhh:
- Roti gardenia
- sayur2an which is salad/tomato/timun (seb baek la stok kangkung/bayam/petola tak ade dalam aisbok..mau  semua pun aku taruk) muahahahah
- cheese slice
- sosej, kepingan ayam, telur putih (balance buat puff aritu) goreng dgn sedikit margerin atas dapur
- sos cili and mayonis

Dah siap goreng...hidangkan bahan2 di atas atas meja makan....panggil suami anda dengan panggilan yang manja.....contoh yeaaaa..

'ayangggggggggggggggggggggggggggg...meh la makan...ai masak sedap tau arini...makanan yang sihat gitu....'

Biler dia datang ke meja makan dengan nafsu makan yang berkobar2...sila cakap dengan lemah lembut..

'arini kite praktikkan style buffet ye...sila layan diri sendiri..ambik sendiri ape yang ayang nak makan...' <--- gituuuuu mudah keje bini mu arini hihihih


Hasilnya......

 Ni aku punye....penuh ngan sayur2an...harus la potong dua...nampaak ayu gitu..

 Ni hubby punyeeeee....kaya dengan sosssssssssssssss cili. sekali ngap ajeee dah tinggal separuh. ihihhihii

oooowh....makan roti ala2 subway ni harus di iringi dengan air lemon...pergh...nyaman jeee anak tekak aku.

* arini dah lepassss...esok balik keje kene piki lagi sekali nak masak ape......rasa cam nak hidang eskrim magnum aje tuk dinner sok muahahahahah...

2 comments:

  1. hahahaha... buffet style la kan... kekekee

    ReplyDelete
  2. bini yang pemalasss...hidang ngan besen tu ish ish ish

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...