23 November 2011

Cerita-ceriti

Assalamualaikum.

Sekembali dari bercuti dah kompem2 la kerja melambak2. Memang tak ader kesempatan pun nak update blog. Malam plak, lepas isya' layan tibi sekejap pastu tido. Ni pun update sebab ada masa terluang. Dari pukul 11 tadik server down. Nak buat ape pun tak bole.

Sabtu lepas, adik aku bawak mak pegi check up dekat Klinik Ar-Razi. Doktor tu kate mak aku nak kene lelah dan sakit buah pinggang dah tahap 4. Terkejut. Memang terkejut gilerrrr. Adik aku mintak doktor tu wat surat referal letter tuk masukkan mak aku ke Hospital Pakar, Kubang Buaya. Terus mak aku kene admitted. Sekarang ni dia masih di wad. Doktor bagi nebulizer dan beberapa ubat tuk keluarkan kahak dulu sebab dari Raya Haji lagi batuk mak tak baik2. Lepas tu baru nak check semula condition buah pinggang mak.

Tapi yang hairannya; adik aku kan keje kat klinik, dia bawak segala result dan x-ray tunjuk kat doktor tempat dia keje dan doktor tu kate actually mak aku punye buah pinggang masih di tahap awal. Bole di ubati dengan ubat. Haikkkkk??? aku pelik ni. Kalau betul la, camner doktor kat klinik Ar-Razi tu bole kata buah pinggang mak aku dah di tahap 4?? Suka suki jer. Mak aku pun tak ader menunjukkan kesan2 sakit buah pinggang.Tu yang kitorg serahkan kat doktor pakar plak nak check and maybe buat x-ray semula. Aku berdoa yang doktor mula2 tu tersalah. Harap2 nye la kan.

Patutnya hari Ahad tu aku dah kene balik KL sebab Isnin dah keje. Tapi rasa tak sampai ati nak tinggalkan mak aku. Tu yang aku amik emergency leave hari Isnin. Penat memang penat la. Pagi kemaskan rumah, basuh kain bla bla. Tengahari plak gi kat hospital. Lepak sampai petang, pastu balik. Malam kang aku datang lagi. Duk borak2 sampai kul doblas pastu balik umah. Tu la rutin aku dari hari Sabtu sampai hr Isnin. Memang penat yang amat sangat badan ni. Sebab tu semenjak aku balik ni, mana ada aku masak lagik. Aku suh hubby beli aje. Penat fizikal dan mental aku nih.

Harap2 esok lusa mak aku dah bole keluar la.Kalau masih tak keluar hospital, Jumaat malam ni aku balik lagi.

# Duk ulang-alik tengok mak aku sakit, skang ni aku pun dah batuk...suara pun dah serak. Cuaca pun kejap panas kejap ujan. Aku pun dah sakittttt!

6 comments:

  1. berharap bondanya cepat sembuh...
    dah tiba waktunya kita jaga mereka pulak..take care

    ReplyDelete
  2. kak ana,
    bahaya sakit buah pinggang tu..semoga result dari pakar ni tak seteruk yang doktor tu cakap.. vitamin c elok utk org asma dan sangat membantu utk org ada masalah buah pinggang..try la.. ubat pun ubat jugak..ye lah..kita cuma berusaha kan..

    ReplyDelete
  3. moga2 ibu ana cepat sembuh..andaikata betul kata doktor A..ucu harap ana n keluarga terima dgn redha..tpi harap2 salahlah doktor a tu punya result...

    ReplyDelete
  4. Qhaifa,
    terima kasih.

    rai,
    mmg risau sangat biler dapat tau sakit buah pinggang. Takut kene dialisis ajer nanti.

    ucu,
    terima kasih.ana pon duk harap yg doktor pertama tu teRsalah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...