24 September 2011

Patut ke aku malu??

Assalamualaikum.

Tengah duk tengok tv sambil pandang cuaca kat luor ni yg mendung, tetibe aku teringat citer yg hampir memalukan aku last Wednesday.

Since aku balik dari Kampung Ahad lepas, aku tak ada langsung buat pengeluaran duit. Baper banyak duit yang tinggal dalam purse pun aku tak tau sebab memang tak bukak purse langsung. Lagi2 the whole week aku puasa. Barang2 dapur semua dah ada..tinggal masak aje. Minyak kete pun dah memang sedia penuh.

Nak di jadikan cite, balik dari keje petang Rabu tu, aku singgah la kedai runcit tepi jalan. Konon nye nak beli mee kuning, standby kalau2 ada kawan hubby yang tetibe nak datang beraya kan. Sebelum beli tu aku ada intai dalam purse, oooh oke...kompem ada duit...sebab nampak duit RM5O sekeping...pastu duit singgit2. Balance duit raya aritu.

Pembelian bermula: aku amik udang sket, 2 ketul ayam bhgian drumstick (ini je yg ada). mee kuning & kuey teow sebungkus,daun limau purut & serai seikat, fettucine sebungkus and ayam hancur jenama Ramly. hahaha cam biasa la aku nih, yang nak beli sikit aje...yang terbeli tu banyakkkkkkkkkkkkkkkk muahahahah.

Oke....beratur tuk bayau..Cashier duk buat kire2...aku plak bukak purse kuokan duit....
ooooooooooMak kau.....tanjat BOBOY!!...

aku belek duit aku upanya ada sekeping duit RM10, sekeping duit RM5 and doblas keping duit singgit2. Total semua duit aku dalam RM27 hinggit. Humangaih....camne lak aku bole terperasan ada limaploh tadik...Kes naya nih..Mesti duit singgit2 yg banyak tu mempengaruhi mata aku..Dalam pada tu aku duk berdoa2 jgn la, total pembelian aku lbih dari RM27 hinggit. Mati aku.....Orang dah ramai la plak beratur kt belakang. Dup dap....dup dap....camne ni...kalo terlebih kang tak kan nak hulur kad kredit lak kan?? Mau kene hempuk ngan cashier...naya je...kedai cinonet nak berkad bagai...

Ya Allah.... selamatkan aku......amin.

Aku: Baper hinggit yea semua?
Cashier: Semua sekali RM26.50.
Aku: ssssssssssssssrfffff....tetibe aku rasa jantung aku dah lucut. (imagine....balance limaploh sen ajeeee..seb baek)

tarik napas....hembus...tarik...hembus....Allah selamatkan aku . Alhamdulillah.Syukur....

Balik umah....excited aku citer kat hubby and ajak dia pegi kuarkan duit. Laju je dia cakap...

Hubby: lenkali check la dulu baper dalam purse tu...baru plan nak beli ape...ini maen beli aje....SENGAL!!
Aku: sampai ati panggil ai sengal..isk isk...sob sob (eksen jee leebih)
Hubby: Nahhhhhhhhhhh....(hulur 2 keping not limaploh)
Aku: hehehehhee....nak panggil ai sengal banyak2 kali pun tak pe...Janji tiap kali u panggil sengal kan yaang....u hulur 2 keping not kat aii......muahahahahahah mokcik kayoooooo.

Moral of d story: check dulu purseeeee sebelum membeli ooooooiiiii....kalau x,nanti dapat duit preeee wahahahahaha.

3 comments:

  1. As salam..mekasih yer cz sudi follow blog i

    ReplyDelete
  2. hahaha.. bahaya kan klu ke kedai even dah plan nak beli apa2. mesti ada yg terbabas dari tujuan asal

    ReplyDelete
  3. ayu,

    sama2.salam perkenalan ;p

    niza,
    kalo dah tebiat suka membeli,duit yg cukup pun bole x cukup wahahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...