13 July 2011

Weekend yang panjang

Salam...

Rasa cam dah bertahun x post ape2 kat blog nih...(poyo je lebih) hehehe.
Saje nak citer kisah ku yang panjang last weekend....puas rasanya duk umah.

Hari Khamis lepas, aku sengal2 pinggang....biasa la penyakit pompuan yang sebulan sekali tu datang..
memang sengsara sangat....nak amik mc aku malas...jadinya aku apply 1/2 day ajer kat bos aje...OK!LULUS. duk la aku berehat ngan aman dan tenteram kat umah dengan di temani kucing2 tuan umah aku.opss diorg kat luor umah...aku kat dalam..hubby aku x suka menatang berbulu tu duk dalam umah. Ntah ape yang dia x berkenan sangat ngan kucing tu pun aku x paham..

Pagi Jumaat plak..jeng jeng jeng....elok ajer aku nak bangun pegi toilet....kaki kiri aku x bole pijak lantai..
'ah sudahhhhhhhh!! nape plak ni??' aku kejutkan hubby bgtau aku x bole nak jalan ni...camne? dia bukak mata sket...'MC aje la yaaaaang..!" ayoyoyo...mudah tul dia cakap..aku x bole mc sebab aku ader satu lagi report nak kene siapkan n submit hari ni...

X pe....x pe....aku try menapak dalam umah berkali2.....tapi rasa sakitnya tetap sama woooo..hubby aku ajak g klinik....tapi aku tolak konon nye bole lagi nak jalan ni g opis..(cheewah cam pekerja dedikasi plak). Biasa tu lajuuuu jer nak monteng keje huhuhu... Dah aku cakap gitu....hubby aku terus la g keje...Selalunya aku la orang terakhir yang kuo umah. Sedang elok aku  kuo umah nak pakai sandal....wah....sakit ooooo..memang x bole...terus aku jalan guna satu kaki(camno tu??? hahah) masuk kete....drive g klinik. survivor gitu. Doktor pun x tau aku sakit ape....dia kate kaki aku x bengkak....bukan jugak gout....jadi dia suh assistant dia balut kaki aku utk bagi sokongan ketika berjalan. Dh kompem2 dapat MC ko....Pe lagik?? terus kol team lead bagitau aku mc arini....hehehehe

Balik umah.....aku lepak depan tv.....bukak lappy...memang seksa kalo nak pegi weewee atau nak bgn g dapur..biler dh duduk, proses nak bangun semula tu amatlah seksa. ikutkan hati aku nak merangkak ala2 ju on jer....tapi rasa cam x bertamadun lak wat gitu....kan..kan...

Kebetulan tengahari tu hubby balik rehat(Jumaat kan lunch lama sket)...ader la aku kawan nak bercakap n mengadu hehehehe...tiba2 nafsu makan aku datang menyapa hikhikhik. laju aje mulut ni ajak hubby kuo g carik makan..( x padan ngan kaki sakit).hubby suggest kitorg g tapau nasi kandar. Ader masuk dalam jalan2 cari makan. Hencot2 la aku nak jalan ke kete.....ape?? kenape hubby aku x dukung aku?? wakakakka...dia kate dia masih sayang lagi pinggang dia...takut patah dua kalo angkat aku cissssss....molot x insurans betul...

X pe....x pe...esok2 kalo dia kene sakit kaki...aku heret aje dia bawak masuk kete...(x la kejam sgt kot...cuma x dapat cium bau syurga la nanti)..uwa uwa tobat x takmoooo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...